Случувања во Сирија

Неврзани работи кои и немаат баш многу врска со авијацијата.
Simple chit chat for things that may not really correspond with aviation.
Post Reply
User avatar
Flug
Капетан на B737
Капетан на B737
Posts: 518
Joined: 19 May 2007, 17:42

Re: Случувања во Сирија

Post by Flug »

Никогаш не дознав кој дел од хеликоптерот го произведува оној спор "циф - циф - циф - циф - циф" звук.
User avatar
Iko
Тест пилот
Тест пилот
Posts: 45754
Joined: 06 Dec 2008, 22:55
Location: Cape Town, RSA
Contact:

Re: Случувања во Сирија

Post by Iko »

Samite roto-perki (potochno i najprecizno - nivniot vrv) - istite proizveduvaat razlichen tip na "sonichen odpechatok" (zvuk) pri razlichnite nivoa na vozdushno opteretuvanje vrz niv...shto radi samiot poinakov "sosekuvachki" raspored na vozdushnata masa vo rotorskiot "disk" (povrshinata na radiusniot krug vo koj cirkulira samiot rotor), a shto radi optovaruvachkata sila na vozdushniot tek na struenje (razlichno) okolu samite roto-perki...
User avatar
Flug
Капетан на B737
Капетан на B737
Posts: 518
Joined: 19 May 2007, 17:42

Re: Случувања во Сирија

Post by Flug »

Малку ми е нелогично објаснувањето бидејќи зачестеноста на повторувањето на тоа "циф - циф" не ми се поклопува со брзината на ротација на перките... ќе треба да го прашам Google. Тие вртат побрзо од зачестеноста на тоа "циф - циф". Тоа "циф - циф" многу лежерно ми се повторува наспроти брзината на вртење на перките.
User avatar
Iko
Тест пилот
Тест пилот
Posts: 45754
Joined: 06 Dec 2008, 22:55
Location: Cape Town, RSA
Contact:

Re: Случувања во Сирија

Post by Iko »

Slobodno proveri Druzhe...i potoa pogledaj audio-grafska snimka na zvuk koj proizleguva od letachki (ili hoverirachki - odnosno lebdechki) helikopter - i kje vidish na istata od kade potochno proizleguvaat zvuchnite branovi...site se skoncentrirani vo roto-perkite (odnosno nivnite vrvovi) - kade se rasplinuvaat naokolu (kako razlichen zvuk pri razlichen tip na optovaruvanje)...

Image
User avatar
filipv
Капетан на Concorde
Капетан на Concorde
Posts: 4564
Joined: 13 Dec 2017, 11:54
Contact:

Re: Случувања во Сирија

Post by filipv »

Flug wrote:Никогаш не дознав кој дел од хеликоптерот го произведува оној спор "циф - циф - циф - циф - циф" звук.
Тој карактеристичен испрекинат звук е рефлексија на звукот од млазниот мотор од перките (кои се во суштина долгнавести ригидни прилично мазни плочи кои супер рефлектираат звук. Всушност, заради соодветен аеропрофил, дури и се малку закривени надоле, па делуваат и како акустичка леќа, но тоа сега ќе го занемариме).

Кога перката е на вистинската локација во однос на нашите уши и изворот на звукот, тој инаку многу гласен звук (млазен мотор!) се рефлектира од перката и така рефлектуран оди надоле кон твоите уши. Милисекунда подоцна, кога перката ќе си замине од точката во која рефлектира звук ТОЧНО во нашите уши, звукот се менува (потивок), се додека не дојде следната перка на кратко да одбие звук кон нашите уши.

Имено,

Млазниот мотор (или моторИ) во хеликоптерот продуцира горе-долу униформен звук - како и секој млазен мотор. Звукот се шири горе-долу униформно низ просторвремето: еден дел оди надоле, други делови лево-десно, а голем дел оди и нагоре, во горната полусфера. Еден мал дел завршува и во нашите уши.

Е, сега, тука доаѓа во игра перката која типично е над моторот.

Кога перката е во соодветна позиција, еден дел од звукот наместо низ „празното“ да отиде нагоре, се одбива од перката и иде надоле кон нашите уши.

Затоа, тој „циф-циф“ звук зависи не само од вртежите на пропелерот, туку и од бројот на перки. Колку се повисоки вртежите - толку „циф циф“ френквенцијата е поголема. Колку има повеќе на број перки - толку „циф циф“ фреквенцијата е поголема. Менувањето на аголот на перките - исто така - го менува интензитетот на тој звук: за зададена фиксна позиција на слушателот, менувањето на аголот ја менува и насоката на транзиентната рефлексија, па за некој слушател „циф циф“ може да се стиша, а истовремено за некој друг слушател (на друга локација) да се појача.

Се надевам дека ова е доволно разбирливо, ако не после ќе се помучам и ќе нацртам цртежи.
User avatar
Flug
Капетан на B737
Капетан на B737
Posts: 518
Joined: 19 May 2007, 17:42

Re: Случувања во Сирија

Post by Flug »

Те сфаќам друже, објаснувањето ми се допадна и ми има голема смисла. Добиваме "кванти" од звукот на млазниот мотор кои се одбиваат од перките во моментот додека тие се над млазницата а пак ние како слушатели сме на вистинско место за да го восприемиме тој одбиен звук. Нешто му доаѓа како амплитудна модулација на околниот дневен шум. Сега имам основа за да пребарувам на Google бидејќи имам клучни зборови па ќе можам да ја проверам теоријата. Те сфаќам со објаснувањето, секој ден работам со електроника и машинство, дипломирано техничко лице сум, не се стресирај. :)))
User avatar
filipv
Капетан на Concorde
Капетан на Concorde
Posts: 4564
Joined: 13 Dec 2017, 11:54
Contact:

Re: Случувања во Сирија

Post by filipv »

Flug wrote:Нешто му доаѓа како амплитудна модулација на околниот дневен шум
Баш така! Убаво речено.
User avatar
Flug
Капетан на B737
Капетан на B737
Posts: 518
Joined: 19 May 2007, 17:42

Re: Случувања во Сирија

Post by Flug »

Седнав да јадам лубеница и размислував за теоријата Филип, но некако почна да ми чкрипи. Тој "циф - циф - циф - циф" звук многу лежерно се повторува за ротор со 5 перки кои вртат со 200 RPM, плус тие 200 RPM не се менуваат многу кога лета нели, ако одат до 170 вртежи во минута најниско, бидејќи повеќе нели игра улога аголот на перките (collective stick) во летањето. 200 RPM ти се 3.3333 вртежи во секунда. Тоа значи дека секоја од петте перки поминува над млазницата од моторите (да земиме само еден мотор дека е, за попросто) по три пати во секунда. Што значи имаш пет перки, секоја по три пати во секунда над млазницата, треба да добиеме во најмала рака 14 пати ''циф - циф", ако не и 15 пати за еден мотор, а па за два мотори треба во најмала рака 28 пати во секунда "циф - циф", т.е. не ќе можиме да изброиме 28 пати во секунда. Го гледав видеото во делот кога хеликоптерот лебди, снимателот е мирен, за да се исклучи непорамнување на изворот со слушателот. Во една секунда отприлика избројав 4 - 5 пати "циф циф". Тука ми чкрипи објаснувањето твое. Тој "циф - циф" звук се повторува само неколку пати во секунда, сакам да кажам многу малку за хеликоптер со 5 перки од кои секоја поминува над издувот по три пати во секунда а слушателот стои мирен и ги слуша тие "циф - циф", ова со дека стои мирен за да не се добие впечаток дека се поместува па да губи од слушно поле некое од тие "циф - циф". Сигурен си дека тоа е изворот на "циф - циф"? Дури и да падни RPM на 150, ќе треба да изброиме околу 11 пати "циф - циф" во секунда.
User avatar
filipv
Капетан на Concorde
Капетан на Concorde
Posts: 4564
Joined: 13 Dec 2017, 11:54
Contact:

Re: Случувања во Сирија

Post by filipv »

Интересно.

Како точно ги броеше „цифовите“?
User avatar
Airbus
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
Posts: 5903
Joined: 02 Dec 2006, 18:07
Location: Boston, Maassachusetts
Contact:

Re: Случувања во Сирија

Post by Airbus »

Iko wrote:
Airbus wrote:Нова униформа и оружје имаат, иначе они се. :lol:
Zumiraj i pogledni go prviot - chivo zname nosi na gradi...

Јасно де ССО се момциве, него малце да го дигнеме моралот на САА. :lol:
Image المجد للسرب ٩٦ اعتراضية
User avatar
Iko
Тест пилот
Тест пилот
Posts: 45754
Joined: 06 Dec 2008, 22:55
Location: Cape Town, RSA
Contact:

Re: Случувања во Сирија

Post by Iko »

Nivniot moral se diga so fotki od ovci so podvezici...
User avatar
James
Капетан на Enterprise
Капетан на Enterprise
Posts: 14319
Joined: 30 Jun 2011, 17:07
Contact:

Re: Случувања во Сирија

Post by James »

Phahahaha
User avatar
Flug
Капетан на B737
Капетан на B737
Posts: 518
Joined: 19 May 2007, 17:42

Re: Случувања во Сирија

Post by Flug »

filipv wrote:Интересно.

Како точно ги броеше „цифовите“?
Избрав дел од снимката каде снимателот стои мирно, хеликоптерот лебди, не се далеку многу еден од друг, со цел да избегнам некакви варијабли од тип на поместување на извор на звук во однос на слушател, па почнав да бројам колку пати слушнав "циф". Најмногу што избројав беше 3-4 пати во секунда, еве нека се и пет пати во секунда.
User avatar
filipv
Капетан на Concorde
Капетан на Concorde
Posts: 4564
Joined: 13 Dec 2017, 11:54
Contact:

Re: Случувања во Сирија

Post by filipv »

може д ја видам снимката?
User avatar
Flug
Капетан на B737
Капетан на B737
Posts: 518
Joined: 19 May 2007, 17:42

Re: Случувања во Сирија

Post by Flug »

https://youtu.be/uejN2TY4zkY" onclick="window.open(this.href);return false;
Еве ја. Истото видео е што е постирано и на Твитер линкот од погоре во темава, но го најдов на YouTube бидејќи на Твитер линкот е малку хаотично заради репликите на постираното,падури да се објаснуваме горното/првото/ау видеото, еве го на YouTube.
User avatar
filipv
Капетан на Concorde
Капетан на Concorde
Posts: 4564
Joined: 13 Dec 2017, 11:54
Contact:

Re: Случувања во Сирија

Post by filipv »

ааа тек сега те контам што е тоа „циф циф“. Не сме збореле за исто.

ни ја немам појма од кај доаѓа тој звук
User avatar
James
Капетан на Enterprise
Капетан на Enterprise
Posts: 14319
Joined: 30 Jun 2011, 17:07
Contact:

Re: Случувања во Сирија

Post by James »

Trgnav od ona koga zamavnuvame so tenka pracka

https://amp.reddit.com/r/askscience/com ... ZkA7K2D647" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
filipv
Капетан на Concorde
Капетан на Concorde
Posts: 4564
Joined: 13 Dec 2017, 11:54
Contact:

Re: Случувања во Сирија

Post by filipv »

Да, но прашањето на Flug е за друго. Види го видеото што го прати.
User avatar
James
Капетан на Enterprise
Капетан на Enterprise
Posts: 14319
Joined: 30 Jun 2011, 17:07
Contact:

Re: Случувања во Сирија

Post by James »

Ako dobro razbiram, se raboti za onoj zvizdecion zvuk, isto ko sto ke zamavnes sto tnka pracka....
User avatar
alvarhanso
Тест пилот
Тест пилот
Posts: 33349
Joined: 21 Jul 2007, 13:34
Location: Skopje
Contact:

Re: Случувања во Сирија

Post by alvarhanso »

Искрено тој тип на фиукање го имам чуено само кај Ми-8/17 хеликоптери... го нема ни кај UH-60, ни кај Super Puma/Cougar, EC-135/145, ниту кај 412-ката, а чинам го нема ни кај Ми-24 (обата користат Климов ТВ3-117).
UH-1/212 од друга страна го имаат оној карактеристечн whop-whop звук.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 45 guests