БЕЗБЕДНОСТ

За љубителите на лесните авиони,падобранството,едрилиците и ултралесните летала.
For the fans of the light aircraft, paragliders, private flying and sailplanes.
Post Reply
User avatar
ATC-LWSK
Падобранец
Падобранец
Posts: 42
Joined: 07 Oct 2006, 23:23
Contact:

БЕЗБЕДНОСТ

Post by ATC-LWSK »

До сите параглајдеристи: Јавувајте ги Вашите активности на Контрола особено кога работите во близина на Аеродром (Курило на пример) или во близина на ВФР коридори (на пример Водно, особено јужна падина).
Многу често не се јавувате па или има некој застој во сообраќај или нагаѓаме што ќе правите. За да не се деси некоја несреќа најавувајте ги активностите.
Поздрав.
User avatar
Mad Scientist
On the mike at 120.3
On the mike at 120.3
Posts: 773
Joined: 05 Oct 2006, 18:42
Contact:

Post by Mad Scientist »

Се согласувам со колегата. Не би било убаво некој од вас да отиде до Загреб или Милано како маскота залепен на носот од авионот. Не е професионално а башка и многу ладно е горе.
[color=blue]No good deed remains unpunished.[/color]

Нормален текст - Пишува љубител на авијација
[b][i][color=red]Здебелен црвен и искосен текст - Пишува модератор[/b][/i][/color]
User avatar
avijacijamk
Капетан на А380
Капетан на А380
Posts: 2476
Joined: 18 Jul 2006, 13:23
Location: Skopje, Republic of Macedonia
Contact:

Post by avijacijamk »

хаха, ова ме потсети на оваа слика, и Дедо Мраз не се најавил во контрола, па видете што му се десило....

Image
Last edited by avijacijamk on 10 Apr 2007, 11:15, edited 1 time in total.
Премногу анализа доведува до парализа!!!
[url]http://www.avijacija.com.mk[/url]
User avatar
Skopjeair
H.M. MURDOCK
H.M. MURDOCK
Posts: 3197
Joined: 12 Oct 2006, 10:23
Contact:

Post by Skopjeair »

@avijacijamk

Кај ја најде сликата, многу е добра?
I fly BELL 206 when I am sober!
User avatar
carl-cox
Падобранец
Падобранец
Posts: 107
Joined: 10 Apr 2007, 01:13
Location: Germany
Contact:

Post by carl-cox »

топ слика браво
за да леташ не ти треба дозвола само убава мисла
User avatar
EDRILICAR
Капетан на B747
Капетан на  B747
Posts: 806
Joined: 24 Jan 2007, 15:56
Location: Skopje, Republic of Macedonia
Contact:

Post by EDRILICAR »

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
User avatar
anim
Падобранец
Падобранец
Posts: 2
Joined: 10 Apr 2007, 15:45
Contact:

Eh golema rabota...

Post by anim »

Ako e supermen toj sto leta nad aerodromi ili koridori nema problem!

Povekje vo mojot post:

http://forum.avijacija.com.mk/viewtopic.php?t=1681

ATC-LWSK samo da znaes deka istiot sto go napravi ova nekolku pati ima presekuvano i vo LWSK!

So ogled na toa deka imate dokumentcija mozete da pustite prijava vo UCVP!

Image
User avatar
SAZDO
Падобранец
Падобранец
Posts: 192
Joined: 17 Oct 2006, 00:03
Location: SKOPJE
Contact:

Post by SAZDO »

Se soglasuvam deka treba site preleti da bidat najaveni i toa e mana na site paraglajderisti no ima i fakti za koj sto mozebi i treba da se toleriraat nekoj vakvi uspesi na supermenite.
1-Ohridski aerodrom raboti kolku i prilepskiot sportski aerodrom.
2-Tamu i da se javis najcesto nema koj da ti odgovori.
3-Mozes i da sletas i nikoj da ne te primeti.
4-Ako se zateknal nekoj policaec ke te zadrzi dodeka dojdat kotrolotite od po riba na enzero.
5-Verojatnosta da te udri avion ke se poistoveti so verojatnosta covekot da stigne na druga zvezda vo vselenata vo narednite 6meseci.
6-Covekot letal tolku mnogu visoko sto e ne verovatno da se sudri so avion koj ide u prilaz na primer toj avion sto bi go udril naj verojatno bi trebalo da paga od 3000metri pravo prema pista a ne da sletuva.
7-I se ova naveduva na faktot deka paraglajderistite treba da vnimavaat malku poveke vo svojte postapki ama da se lincuva covekov zasto preletal na Ohridski aerodrom ve molam toa se ima deseno barem 100 pati i nikoj ne bil kaznet.
Take care about your speed-without of speed your dead men ,my boy!!!
User avatar
Mad Scientist
On the mike at 120.3
On the mike at 120.3
Posts: 773
Joined: 05 Oct 2006, 18:42
Contact:

Post by Mad Scientist »

SAZDO wrote:Se soglasuvam deka treba site preleti da bidat najaveni i toa e mana na site paraglajderisti no ima i fakti za koj sto mozebi i treba da se toleriraat nekoj vakvi uspesi na supermenite.
1-Ohridski aerodrom raboti kolku i prilepskiot sportski aerodrom.
2-Tamu i da se javis najcesto nema koj da ti odgovori.
3-Mozes i da sletas i nikoj da ne te primeti.
4-Ako se zateknal nekoj policaec ke te zadrzi dodeka dojdat kotrolotite od po riba na enzero.
5-Verojatnosta da te udri avion ke se poistoveti so verojatnosta covekot da stigne na druga zvezda vo vselenata vo narednite 6meseci.
6-Covekot letal tolku mnogu visoko sto e ne verovatno da se sudri so avion koj ide u prilaz na primer toj avion sto bi go udril naj verojatno bi trebalo da paga od 3000metri pravo prema pista a ne da sletuva.
7-I se ova naveduva na faktot deka paraglajderistite treba da vnimavaat malku poveke vo svojte postapki ama da se lincuva covekov zasto preletal na Ohridski aerodrom ve molam toa se ima deseno barem 100 pati i nikoj ne bil kaznet.
Кога веќе навлегувате во сфери кои што не ги познавате доволно ќе Ви кажам неколку работи:
1. За тоа колку работи охридскиот аеродром еве податок што зборува сам за себе: http://ohd.airports.com.mk/flightInfo_TimeTable.htm и ова се зголемува секој ден
2. Параглајдерист на таа рута и на таа висина е сериозна закана за било кое визуелно полетување од скопскиот аеродром кон запад. Доколку посериозно ја разгледате неговата рута и висините (јас го направив тоа) ќе видите дека сум во право.
3. Класификација на воздушниот простор во Македонија како и регулативите (и домашните и меѓународните) велат дека МОРА да се јави на контрола и тука нема компромиси, треба еднаш за секогаш да престанеме да измислуваме топла вода и едноставно да го почитуваме напишаното.
4. Конкретно за шестата точка од Вашето излагање: процедурата за слетување на охридскиот аеродром почнува северно од аеродромот оди кон југ преку езерото и со заокрет завршува повторно кон север кон аеродромот при што цело време снижува, а тука е секогаш и можноста за missed approach. Доколку го знаевте сето ова, веројатно немаше да го напишете тоа и ќе сватевте колку е голема веројатноста во почетната фаза на процедурата авионот да биде баш во зона од 2-3000 метри токму во тој радиус каде што се движел параглајдеристот.
5. Сите контролори се професионалци и во часовите кои се објавени како работни часови во AIP си седат на работно место, секој што не ги нашол на фреквенција никогаш не се ни замарал да го отвори тој документ а секој што е доволно одговорен и што се занимава макар и аматерски со авијација би требало да ги побара тие информации.

Повторно апелирам да се гледа со малце поголемо достоинство кон сопствената држава и и кон работите што ги имаме, ако самите не го цениме тоа не треба да очекуваме од никој друг да го стори тоа.
[color=blue]No good deed remains unpunished.[/color]

Нормален текст - Пишува љубител на авијација
[b][i][color=red]Здебелен црвен и искосен текст - Пишува модератор[/b][/i][/color]
User avatar
Skopjeair
H.M. MURDOCK
H.M. MURDOCK
Posts: 3197
Joined: 12 Oct 2006, 10:23
Contact:

Post by Skopjeair »

Денеска на пример имаше летање од параглајдеристи на Ајватовце, што е одма од десна страна при полетување од писта 34. Тоа а премногу блиску до аеродром. Не знам дали беше пријавено, но сепак да се лета до еден интернационален аеродром и да не се пријави, може да најдеме некој параглајдерист залепен на Канадиерот на МАТ . . . Значи навароучение, јавете се во кула и пријавете летање . . . .
I fly BELL 206 when I am sober!
User avatar
Suzana
Падобранец
Падобранец
Posts: 36
Joined: 06 Oct 2006, 16:13
Location: Geneve, CH
Contact:

Post by Suzana »

Ajvatovce -
Site se svesni kolku e blisku do aerodromot (koga velam site, mislam vo prv red na instruktorite, koi bi trebalo da gi predupredat ucenicite).
No istovremeno Ajvatovce e edinstveniot upotrebliv paraglajderski skolski teren vo posirokata okolina na Skopje, i poradi ovaa pricina ako ne se lazam, edno vreme se postigna dogovor so Direkcija - ili kako e veke imeto sega - da se koristi samo za obuka, i da ne se odi nad stotina metri visina na teren (ili nesto slicno na toa).
Za zal mnogu cesto na Ajvatovce se pojavuvaat takanareceni samouki piloti - ili bar ne se znae ako nekoj gi obucuval, i takvite mozebi i da napravat prekrsok odejki pogore od dozvolenoto.
Resenieto e mnogu ednostavno, ama nema koj da go napravi: dovolno e da se postavi edna Informativna tabla na mestoto na poletuvanje kade ke bidat ispisani site odobruvanja i site restrikcii. Toa e najnormalna rabota za site startovi vo svetot i obicno funkcionira besprekorno...
TEMPUS FUGIT
User avatar
Mad Scientist
On the mike at 120.3
On the mike at 120.3
Posts: 773
Joined: 05 Oct 2006, 18:42
Contact:

Post by Mad Scientist »

Има и поедноставно решение, да се дигне слушалка, да се јави во контрола време и максимална висина на лет и јас лично гарантирам дека никој никогаш нема да забрани летање. Мора да сме свесни за присуството, а раздвојувањето ќе го направиме ние, simple as that.
[color=blue]No good deed remains unpunished.[/color]

Нормален текст - Пишува љубител на авијација
[b][i][color=red]Здебелен црвен и искосен текст - Пишува модератор[/b][/i][/color]
User avatar
Suzana
Падобранец
Падобранец
Posts: 36
Joined: 06 Oct 2006, 16:13
Location: Geneve, CH
Contact:

Post by Suzana »

Moze i toa, ama od licno iskustvo znam deka sum vrtela ponekogas i 4-5 razlicni telefoni (od koi barem prvite dva broja ni bile kazani da gi vrtime za najava na letanje) i sum slusala ,,javi se na xxx xxx broj,, ili javi se poposle ili OK primeno a posle koga se javuvav za odjava mi vikaa nikade ne ste prijaveni...
Drug problem e koga nema ,,klubsko,, letanje tuku eden po eden individualci si letaat kako koj stigne, pa neznam dali menuva nesto ako sekoj 15min po nekoj pilot se javuva.

Zatoa mozebi najdobro da e da gi spoime dvete resenija i da se postavi oficijalna tabla kade jasno i glasno ke stojat oficijalnite telefoni i procedurata za najavuvanje i dozvolenata visina.....

A najvazno od se e da se diskutira i da ima dijalog!

Pozdrav,
S
TEMPUS FUGIT
User avatar
ATC-LWSK
Падобранец
Падобранец
Posts: 42
Joined: 07 Oct 2006, 23:23
Contact:

Post by ATC-LWSK »

Најважно од се е да ја информирате контрола. Зошто не е доволно само табла. Еве еден пример, мислите дека до сто метри над терен (од која било кота) е безбедно, и си летате без да ја информирате контрола, но често ВФР летови од стенковец кон кумановски аеродром и обратно или полициски/воен хеликоптер кои одат кон север летаат токму на тие висини кога ја сечат продолжена оска на писта 34 од север, и ако ние не знаеме дека има активност околу Ајватовци ете можност за инцидент или недај боже несреќа. Затоа уште еднаш секогаш информирајте ја контрола. Ние сме тука за да ви помогнеме а не да ви одмогнеме.
User avatar
SAZDO
Падобранец
Падобранец
Posts: 192
Joined: 17 Oct 2006, 00:03
Location: SKOPJE
Contact:

Post by SAZDO »

Druze ne sum siguren kolku ti ja poznavas kontrolata na letanje i koj si voopsto no jas sum SAZDO i ne gi poznavam bas rabotite so kontrola i kako ide toa no vo toa vreme koga letalo detevo nemalo bas avioni ,potoa procedurata za sletanje na aerodromot bas i ne sum siguren deka ide taka bas kako sto vikas ako mozes dodaj ja na slikava da vidime kolku pati i kako se sece i na koja visina.
Zamisli ti da treba da najavis marsuta so paraglajder skopje OXRID po mobilen telefon pred da poletas SO KE IM KAZES NA KONTROLORITE SINE napisi na forumov da znaat paraglajderistite za da znaat sto da kazuvaat koga ke se javat i pocni so recenicata nemam AM Air band RADIO STANICA SO SEBE. i prodolzi go tekstot:............
I ako imas vrska so kontrola ili ako ne prasaj nekoj kontrolor sto im kazuva na paraglajderistite koga ke se javat na kontrola na letanje deka letaat po ruti ili podobro bi bilo sto prevzima samo !!!!! VISTINSKI NE STO PISUVA VO KNIGITE.
Jas kolku sto sum cul od luge, toa sto letaat paraglajderisti ,edrilici i avioni bez transpoder se vika vizuelno letanje i isto taka sum cul deka paraglajderi koj nemaat transponder i radio stanica deka imaat obvrska sami da se razdvajaat vizuelno ako primetat drug vozduhoplov bez razlika na toa dali drugiot vozduhoplov ima radio vrska ili ne.
I isto taka prasav i mi kazaa deka vizuelniot del od vozduhoplovstvoto do kaj 3000 metri ne e rabota na kontrolata tuku na samite piloti,a toa sto kaj nas nema mnogu vozduhoplovi vizuelno vo vozduh pa kontrolata se trudi kolku tolku da gi prati i da pomaga sekoja cest.

I ne me sfati do kraj DETEVO ne go opravduvam no gledam deka odednas se stvori LINCOVANJE masovno za edna greska koja treba da se otstrani kaj paraglajderistite no nemora bas samo preku negoviot grb.
NAJPOSLE Paraglajderistite posebno od provincija kontrolorite na letanje ne ni znaat deka voopsto i gi ima ,Jas veruvam deka ni eden ne se javuva na kontrola na letanje kako od KRUSEVO ,GALICICA,PELISTER a letaat i do 4000 metri.

1-PARAGLAJDERISTI JAVUVAJTE SE MASOVNO NA KONTROLA NA LETANJE KOGA LETATE TOA E ZA VASE DOBRO I TOA NA TELAFON 02 3148151
2-I NE PRODOLZUVAJTE DA KUPUVATE OBICNI FM RADIO AMATERSKI STANICI ZA DA ZASTEDITE 28.5 EUR. NEGO KUPUVAJTE VAZDUHOPLOVNI AM RADIO STANICI I NAMESTO DA TROSITE NA TELEFON DA SE JAVUVATE NA KONTROLA KE SE JAVUVATE NA AM 118.50Mhz ili na AM 120.30Mhz i na kontrolorite ke mozete da im kazete kaj ste ako znaete ako ne kazete sto gledate ako ne vi e strav pod sebe da proverite :D ako ne so gledate od strana :D


I IMA EDNA USTE PO BITNA RABOTA OD OVA KOJA POVISE E NEOPHODNA :
Pod naj hitno treba da se svika sobir na paraglajderistite posebno na nastavnicite vo sorabotka so Agencijata za C.V.P. i da im se prevede edna kniga za paraglajderisti od strana na A.C.V.P. i da im se pokloni .
A vo knigata da im se napise zasto im leta paraglajderot ,kako se odrzuva paraglajder sto da prasuvaat i sto da proveruvaat koga kupuvaat paraglajder na staro i na novo,Kaj treba da se javat za dobro i za loso i us pat da im se dade kniska da pisuvaat saati i po moznost na krajot ko ke ja razgledaat knigata da se prijavat i da polagaat ispit za dozvola za letanje. I toa se treba da lici na slikovnica vo boja ne so mnogu zborovi nego so povise slikicki.

Mad Scientist wrote:
SAZDO wrote:Se soglasuvam deka treba site preleti da bidat najaveni i toa e mana na site paraglajderisti no ima i fakti za koj sto mozebi i treba da se toleriraat nekoj vakvi uspesi na supermenite.
1-Ohridski aerodrom raboti kolku i prilepskiot sportski aerodrom.
2-Tamu i da se javis najcesto nema koj da ti odgovori.
3-Mozes i da sletas i nikoj da ne te primeti.
4-Ako se zateknal nekoj policaec ke te zadrzi dodeka dojdat kotrolotite od po riba na enzero.
5-Verojatnosta da te udri avion ke se poistoveti so verojatnosta covekot da stigne na druga zvezda vo vselenata vo narednite 6meseci.
6-Covekot letal tolku mnogu visoko sto e ne verovatno da se sudri so avion koj ide u prilaz na primer toj avion sto bi go udril naj verojatno bi trebalo da paga od 3000metri pravo prema pista a ne da sletuva.
7-I se ova naveduva na faktot deka paraglajderistite treba da vnimavaat malku poveke vo svojte postapki ama da se lincuva covekov zasto preletal na Ohridski aerodrom ve molam toa se ima deseno barem 100 pati i nikoj ne bil kaznet.
Кога веќе навлегувате во сфери кои што не ги познавате доволно ќе Ви кажам неколку работи:
1. За тоа колку работи охридскиот аеродром еве податок што зборува сам за себе: http://ohd.airports.com.mk/flightInfo_TimeTable.htm и ова се зголемува секој ден
2. Параглајдерист на таа рута и на таа висина е сериозна закана за било кое визуелно полетување од скопскиот аеродром кон запад. Доколку посериозно ја разгледате неговата рута и висините (јас го направив тоа) ќе видите дека сум во право.
3. Класификација на воздушниот простор во Македонија како и регулативите (и домашните и меѓународните) велат дека МОРА да се јави на контрола и тука нема компромиси, треба еднаш за секогаш да престанеме да измислуваме топла вода и едноставно да го почитуваме напишаното.
4. Конкретно за шестата точка од Вашето излагање: процедурата за слетување на охридскиот аеродром почнува северно од аеродромот оди кон југ преку езерото и со заокрет завршува повторно кон север кон аеродромот при што цело време снижува, а тука е секогаш и можноста за missed approach. Доколку го знаевте сето ова, веројатно немаше да го напишете тоа и ќе сватевте колку е голема веројатноста во почетната фаза на процедурата авионот да биде баш во зона од 2-3000 метри токму во тој радиус каде што се движел параглајдеристот.
5. Сите контролори се професионалци и во часовите кои се објавени како работни часови во AIP си седат на работно место, секој што не ги нашол на фреквенција никогаш не се ни замарал да го отвори тој документ а секој што е доволно одговорен и што се занимава макар и аматерски со авијација би требало да ги побара тие информации.

Повторно апелирам да се гледа со малце поголемо достоинство кон сопствената држава и и кон работите што ги имаме, ако самите не го цениме тоа не треба да очекуваме од никој друг да го стори тоа.
Take care about your speed-without of speed your dead men ,my boy!!!
User avatar
navigator
Падобранец
Падобранец
Posts: 10
Joined: 17 Mar 2007, 02:56
Location: Skopje
Contact:

charshavdzii...

Post by navigator »

Dosta vise za charshavdziive li ke pravime muabet samo, ako gi opne avion gi opne, ke ima za sto da jademe blaga pcenica, so da im pravis ko ne razbiraat.
Nego da si dojdat oni ubavo kaj nas u klub da gi preusmerime na pravi letilici a ne na carsav sistem a? :D
jambo
User avatar
Tito
Падобранец
Падобранец
Posts: 87
Joined: 19 Aug 2006, 21:04
Location: Скопје,Македонија
Contact:

Re: charshavdzii...

Post by Tito »

navigator wrote:Dosta vise za charshavdziive li ke pravime muabet samo, ako gi opne avion gi opne, ke ima za sto da jademe blaga pcenica, so da im pravis ko ne razbiraat.
Nego da si dojdat oni ubavo kaj nas u klub da gi preusmerime na pravi letilici a ne na carsav sistem a? :D
Поубаво чаршав него лименка.
User avatar
EDRILICAR
Капетан на B747
Капетан на  B747
Posts: 806
Joined: 24 Jan 2007, 15:56
Location: Skopje, Republic of Macedonia
Contact:

Post by EDRILICAR »

ne bi rekol deka e poubavo carsav nego limenka ....nema zamena za edrilica
User avatar
Mad Scientist
On the mike at 120.3
On the mike at 120.3
Posts: 773
Joined: 05 Oct 2006, 18:42
Contact:

Post by Mad Scientist »

Во книга пишува дека од 300 м над терен е контролиран воздушен простор. Во кника ги има и приодните карти за Охрид. Кој отворил и погледнал ќе ја види картава подоле. Таму пишува дека по рута од точката TETOV (во близина на Тетово) до IZD NDB (малце по северно од аеродромот) минимална висина е 8000' (~2600м), да нагласам минимална, а апсурдно е да се мисли дека пилотот ќе спушти толку ниско толку рано и ќе „пегла“ до Издеглавје. Се пишува, само нема кој да чита. Многу е едноставно, се што треба да се јави е:
-време (од до)
-висина (од до)
-регион
и да се придржува до тоа, никакви станици не се потребни во таа класа на воздушен простор (и тоа го пишува во книга), контрола мора да знае. Да не дозволиме повторно несреќа да не натера да ги смениме нештата. Ваквиот однос кон авијацијата доведе до многу трагедии во цел свет па и кај нас.

Што се однесува до ова:
SAZDO wrote: I IMA EDNA USTE PO BITNA RABOTA OD OVA KOJA POVISE E NEOPHODNA :
Pod naj hitno treba da se svika sobir na paraglajderistite posebno na nastavnicite vo sorabotka so Agencijata za C.V.P. i da im se prevede edna kniga za paraglajderisti od strana na A.C.V.P. i da im se pokloni .
A vo knigata da im se napise zasto im leta paraglajderot ,kako se odrzuva paraglajder sto da prasuvaat i sto da proveruvaat koga kupuvaat paraglajder na staro i na novo,Kaj treba da se javat za dobro i za loso i us pat da im se dade kniska da pisuvaat saati i po moznost na krajot ko ke ja razgledaat knigata da se prijavat i da polagaat ispit za dozvola za letanje. I toa se treba da lici na slikovnica vo boja ne so mnogu zborovi nego so povise slikicki.
Тоа треба да го направи човекот кој беше инспирација за оваа тема и кој е инструктор по параглајдерство, наместо тоа он им дава „одличен“ пример на своите ученици.

Поздрав до оваа тема што се однесува до мене затоа што сметам дека се е кажано.

P.S. Јас ќе си седам у кула и ќе фаќам сеир покрај климатизер и добро кафе а вие како сакате, на крајот од денот, се работи за вас.

Image
[color=blue]No good deed remains unpunished.[/color]

Нормален текст - Пишува љубител на авијација
[b][i][color=red]Здебелен црвен и искосен текст - Пишува модератор[/b][/i][/color]
User avatar
niki
Падобранец
Падобранец
Posts: 1
Joined: 15 Sep 2007, 23:05
Contact:

Post by niki »

SAZDO wrote: 2-I NE PRODOLZUVAJTE DA KUPUVATE OBICNI FM RADIO AMATERSKI STANICI ZA DA ZASTEDITE 28.5 EUR. NEGO KUPUVAJTE VAZDUHOPLOVNI AM RADIO STANICI I NAMESTO DA TROSITE NA TELEFON DA SE JAVUVATE NA KONTROLA KE SE JAVUVATE NA AM 118.50Mhz ili na AM 120.30Mhz
Kade i po koja cena mozat da se kupat tie radio stanici FM/AM ?
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests