Еден човек, еден мотор, еден океан. Spirit of St. Louis

Историјат на важните чекори и остварувања кои придонесле за формирањето на денешната авијација.
A historic review of the important steps and achievements that contributed for the aviation of today.
Post Reply
User avatar
Scylla
Капетан на Concorde
Капетан на Concorde
Posts: 4913
Joined: 12 Jul 2006, 03:21
Location: Лозана
Contact:

Еден човек, еден мотор, еден океан. Spirit of St. Louis

Post by Scylla »

Sprit of St. louis е рачно изработен авион користен од Чарлс Линдберг за да го оствари првиот соло без застанување трансатланстски лет на 20 и 21 мај, 1927 година. Тој полета од Roosevelt Airfield во Лонг Ајленд, Њу Јорк и успешно слета на Le Bourget Aerodrome во Париз, Франција. Летот траел 33 часа, 30 минути и 29.8 секунди.

Познат како Ryan NYP (Рајан Њу Јорк Полиција), авионот бил дизајниран од Доналд Хал од Ryan Airlines базиран на Ryan M-2. Иако дизајниран за летот од Њу Јорк до Париз и изграден во Сан Диего, авионот бил крстен по градот Сент Луис, поради финаниската подршка. Летот бил инспириран од Orteig Prize, награда резервирана за првиот трансатлантски без застанување лет помеѓу Њу Јорк и Париз. Наградата која ја освоил, била 25 илјади американски долари.

Image

Хал и тимот на Рајан Ерлајнс работеле заедно со Линдберг за да го дизајнираат и изградат еднокрилец со еден мотор и едно место за седење за само 60 дена со буџет нешто повисок од 10 илјади американски долари. Линдберг бил убеден дека мал авион со сигурен Wright Whirlwind J-5C мотор ги имал најдобрите шанси за комплетирање на летот. Воедно, трката со Атлантикот барала свои прилагодувања. Распонот на крилјата од Ryan M2 бил зголемен за 3 метри со цел да се создаде волумен доволно голем да собере 1,703 литри, пилот и опрема. Но, Линдберг одлучил дека опашката и контролните површини да останат релативно мали за да се намали кочењето и стресот на крилото. Ова придонесло до нестабилни карактеристики на лет, со тенденција на кривење, нуркање и навалување на трупот во одредени моменти. Ова било намерно направено за Линдберг да не биде преудобен и случајно заспие на контролите од авионот. Цврстото плетено седиште со истата намена било направено потполно неудобно. Линдберг исто така барал секоја непотребна тежина да биде отстранета. На пример, воопшто не поседувал радио уред бидејќи сметал е непотребна тежина. Иако Линдберг бил пилот кој разнесувал пошта, на неговото патување одбил да однесе било какво писмо сувенир, бидејќи знаел секој грам ќе чини повеќе гориво.

Image

За да заштеди гориво, авионот бил еден од најаеродинамичките авиони од своето време. Линдберг инсистирал големиот главен резервоар на гориво да биде поставен на предиот дел од трупот, пред пилотот. Со ова, при уривање на авионот за време на полетувањето, пилотот би бил во посигурна позиција позади моторот и резервоарите за гориво. Како резултат на ова, авионот немал предно стакло. Линдберг гледал преку двете странични стакла и се ориентирал преку основни навигациски инструменти. Исто така поставил мал перископ со кој внимавал на бродовите кога летал ниско над пристаништата и морските брегови.

Image

Линдберговиот трансатлантски лет го направил позната звезда преку ноќ. Со познатиот авион одлетал и до Белгија и Англија пред претседателот Кулиџ не испратил воен брод да го врати Линдберг и авионот дома во Соединетите Американски Држави. Линдберг потоа летал со Spirit of St. Louis на турнеи за промоција и добра волја низ САД и Латинска Америка. Последниот лет го имал на 30 Април 1928 година кога авионот летал од Сент Луис до Булинг Филд, Вашингтон каде го преставил историскиот авион на Smithsonian Institution.

Оригиналниот Spirit of St. Louis моментално е изложен во National Air and Space Museum во Вашингтон, веднаш до Bell X-1 i SpaceShipOne.

Image
Airplanes usually kill you quickly - a woman takes her time.
User avatar
Misirkov
Падобранец
Падобранец
Posts: 93
Joined: 26 Sep 2006, 12:49
Contact:

Post by Misirkov »

Da, navistina e fenomenalen avion. Go gledam i nadgleduvam koga mozham povekje od edna decenija. Sepak izgleda mnogu mal za misijata na Lindberg. Samo da dopolnam za Lindberg: za vreme na letot zaspal i zhiva srekja e shto ne se srushil.

Salata vo koja sto e izlozhen avionot (na slikite) e moja omilena -- bash tamu okolu nego e izlozhen i prviot avion shto go probi zvuchniot zid, potoa avionot "plava ptica" sto leta ~8 pati pobrzo od zvukot, potoa prvite amerikanski kosmichki kapsuli, itn. Sproti avionot ima postaveno nuklearni raketi SS i Pershing, shto e isto taka mnogu vozbudlivo.

Samo eden avion e na prv pogled po-atraktiven - a napraven e samo od drvo.

inaku odredeni organizacii, pretezhno ambasadi, ponekogash go iznajmuvaat prostorot vo taa hala, pa e ushte poubavo da se odi na zabava so avionite okolu tebe i sekogash se razviva diskusija za Lindberg. Indiskata ambasada na primer, za nivniot nacionalen den izvrshi rekonstrukcija na neboto vo planetarioumot -- rasporedot na dzvezdite i posebno sonceto koga proglasile nezavisnost.

Malku se otkloniv od temata, no mislam deka e interesno.
User avatar
avijacijamk
Капетан на А380
Капетан на А380
Posts: 2476
Joined: 18 Jul 2006, 13:23
Location: Skopje, Republic of Macedonia
Contact:

Post by avijacijamk »

Нема везе што не е во темата, сепак одлични информации добивме. Се надевам еден ден дека ќе имам прилика да отидам во тој музеј и во живо да ги видат тие авиони со кои човекот почна да лета. Иначе во право си за Линдберг, тој заспал и на само неколку фити од океанот летал.
Премногу анализа доведува до парализа!!!
[url]http://www.avijacija.com.mk[/url]
User avatar
Scylla
Капетан на Concorde
Капетан на Concorde
Posts: 4913
Joined: 12 Jul 2006, 03:21
Location: Лозана
Contact:

Post by Scylla »

http://www.airliners.net/open.file/1214333/L/

Историска фотографија. Прочитајте го и описот на сликата.

This photograph was taken on August 5, 1927 by my great grandfather Walter Flomerfelt at Wilbur Wright Field which is now the present site of the USAF Museum in Dayton, Ohio. If you look closely above the gentleman's head in the left side of the picture, you can see Charles Lindbergh looking out of the "cockpit" window of the Spirit of St. Louis. I hope you enjoy this photo as much as I do and I am grateful to Airliners.net for the opportunity to share such a rare glimpse of this true aviation legend.
Airplanes usually kill you quickly - a woman takes her time.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests