Еве малце да бидеме и едукативни. Овие се шест основни пилотски инструменти кои на пилотот му ги даваат основните информации во текот на летот.
1. Брзинометар
2.Вештачки хоризонт
3.Висинометар
4.Покажувач на свртување и лизгање
5.Жиро- дирекционал
6.Покажувач на вертикална брзина
1.Брзинометарот како и кај автомобилите, ја покажува брината на летот. Најчесто брзинометрите се во кноти или километри на час.
2.Вештачкиот хоризонт ја покажува положбата на авионот во однос на хоризонтот. Со помош на овој инструмент пилотот може да одреди дали носот на авионот е испод или над хоризонтот и да одреди дали има некој наклон. Овој инструмент исто така е и основен инструмент во услови на слаба видливост.
3.Висинометарот ја одредува висината на авионот. Тој може да биде во стапки или во метри. Овој инструмент може да се подеси да ја дава висината во однос на притисокот на морското ниво или пак да ја дава висината во однос на земјата.
4.Покажувач на свртување и лизгање е инструмент кој му овозможува на пилотот да процени дали прави авионот координирано вртење или некоординирано вртење или лизгање.
5.Жиро-дирекционал е инструмент со чија помош пилотот може да го одреди правецот на движење на авионот во однос на магнетниот север.
6.Покажувачот на вертикалната брзина исто така се нарекува и вариометар. Тој на пилото му дава информации за рејтот на качување и снижување на база на промена на воздушниот притисок.
Шест основни пилотски инструменти во воздухопловите
- avijacijamk
- Капетан на А380
- Posts: 2476
- Joined: 18 Jul 2006, 13:23
- Location: Skopje, Republic of Macedonia
- Contact:
Шест основни пилотски инструменти во воздухопловите
Премногу анализа доведува до парализа!!!
[url]http://www.avijacija.com.mk[/url]
[url]http://www.avijacija.com.mk[/url]
- igor_mk
- Капетан на B737
- Posts: 454
- Joined: 22 Sep 2006, 16:49
- Location: Скопје - Македонија
- Contact:
- avijacijamk
- Капетан на А380
- Posts: 2476
- Joined: 18 Jul 2006, 13:23
- Location: Skopje, Republic of Macedonia
- Contact:
А бе друже да знаеш само колку би сакал да опишам цела кабина, само кога би имал повеќе време. Иначе ај ветувам дека ќе напишам за моторни инструменти и за навигациски инструменти и може да направиме една дискусија за GPS, HSI А/Р и FMC.
Премногу анализа доведува до парализа!!!
[url]http://www.avijacija.com.mk[/url]
[url]http://www.avijacija.com.mk[/url]
- avijacijamk
- Капетан на А380
- Posts: 2476
- Joined: 18 Jul 2006, 13:23
- Location: Skopje, Republic of Macedonia
- Contact:
- Skopjeair
- H.M. MURDOCK
- Posts: 3197
- Joined: 12 Oct 2006, 10:23
- Contact:
- fly_macedonia
- Спортски пилот
- Posts: 373
- Joined: 04 Aug 2006, 19:09
- Location: Скопје, Р. Македонија
- Contact:
Еве и мој придонес
@avijacijamk: "кноти" се јазли на македонски
Од шесте примарни инструменти, три работат со мерење на притисок од питот цевката (брзиномерот, висиномерот и покажувачот за вертикалната брзина), а три се жироскопски (вештачкиот хоризонт, координаторот за вртење и вештачкиот компас).
При летањето има 3 важни брзини:
IAS (indicated airspeed) - брзина која се чита од брзиномерот и се користи за управување (таа ги дефинира аеродинамичките способности на леталото во летот: брзина на столирање, максимална дозволена брзина на леталото итн.), дефинирање минимални и максимални брзини, при комуникација итн.
TAS (true airspeed) - брзина со која леталото се движи низ воздухот, не зависи од ветер и се пресметува преку IAS, висината и др.
GS (ground speed) - брзина на леталото релативна на земјината површина, зависи од ветер.
Што значи ако авион се движи со 250KIAS и 20 KNOTS апсолутен челен ветер, TAS ќе зависи најмногу од висината (што поголема толку е поголем TAS), а GS ќе биде 230 KNOTS.
Вертикална брзина е физичка величина која се јавува кај тела кои ја менуваат својата висина и се дефинира како промена на висината во единица време, во воздухопловството најчесто се користи fpm (стапки во минута).
Вештачкиот компас се користи како посигурна варијанта од магнетниот компас кој има подолго време за стабилизација при вртење и исто така јавува грешка чија големина е пропорционала со близината до половите. Меѓутоа вештачкиот компас не работи самостојно туку бара подесување со магнетниот компас.
Координаторот за вртење го покажува отклонот на лонгитудиналната оска на леталото во однос на правецот на движењето на леталото. Во склоп на тој инструмент има и прост покажувач на брзината со која леталото ја менува хоризонталната насока на движењето (таа величина се мери со промена на степени од насоката во единица време). Стандардно вртење е 360 степени во 2 минути, односно 3 степени во секунда.
Висиномерот се подесува во однос на релативен зададен притисок. Најзастапени типови подесување се:
QNH - најзастапен е во цивилната авијација, се подесува притисокот кој владее на локацијата и висиномерот ја покажува висината во однос на морското ниво.
QFE - се подесува притисокот кој владее на морското ниво и висиномерот ја покажува висината во однос на почетната положба.
Во најголем дел од светското цивилно воздухопловство притисокот се изразува во mBa=hPa, а во САД во инчи живен столб.
GS покажува радар, но може и GSP да покажува.
@avijacijamk: "кноти" се јазли на македонски
Од шесте примарни инструменти, три работат со мерење на притисок од питот цевката (брзиномерот, висиномерот и покажувачот за вертикалната брзина), а три се жироскопски (вештачкиот хоризонт, координаторот за вртење и вештачкиот компас).
При летањето има 3 важни брзини:
IAS (indicated airspeed) - брзина која се чита од брзиномерот и се користи за управување (таа ги дефинира аеродинамичките способности на леталото во летот: брзина на столирање, максимална дозволена брзина на леталото итн.), дефинирање минимални и максимални брзини, при комуникација итн.
TAS (true airspeed) - брзина со која леталото се движи низ воздухот, не зависи од ветер и се пресметува преку IAS, висината и др.
GS (ground speed) - брзина на леталото релативна на земјината површина, зависи од ветер.
Што значи ако авион се движи со 250KIAS и 20 KNOTS апсолутен челен ветер, TAS ќе зависи најмногу од висината (што поголема толку е поголем TAS), а GS ќе биде 230 KNOTS.
Вертикална брзина е физичка величина која се јавува кај тела кои ја менуваат својата висина и се дефинира како промена на висината во единица време, во воздухопловството најчесто се користи fpm (стапки во минута).
Вештачкиот компас се користи како посигурна варијанта од магнетниот компас кој има подолго време за стабилизација при вртење и исто така јавува грешка чија големина е пропорционала со близината до половите. Меѓутоа вештачкиот компас не работи самостојно туку бара подесување со магнетниот компас.
Координаторот за вртење го покажува отклонот на лонгитудиналната оска на леталото во однос на правецот на движењето на леталото. Во склоп на тој инструмент има и прост покажувач на брзината со која леталото ја менува хоризонталната насока на движењето (таа величина се мери со промена на степени од насоката во единица време). Стандардно вртење е 360 степени во 2 минути, односно 3 степени во секунда.
Висиномерот се подесува во однос на релативен зададен притисок. Најзастапени типови подесување се:
QNH - најзастапен е во цивилната авијација, се подесува притисокот кој владее на локацијата и висиномерот ја покажува висината во однос на морското ниво.
QFE - се подесува притисокот кој владее на морското ниво и висиномерот ја покажува висината во однос на почетната положба.
Во најголем дел од светското цивилно воздухопловство притисокот се изразува во mBa=hPa, а во САД во инчи живен столб.
GS покажува радар, но може и GSP да покажува.
Зачленете се на VATSIM
- BORG
- Капетан на А380
- Posts: 1328
- Joined: 15 Jul 2006, 23:09
- Location: YYZ Toronto -Mississauga ON
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest