Каде е најдобро да се стажира за авиомеханичар?

За сите оние кои не се плашат да ги извалкаат рацете и облеката.
For those who are not afraid to get messy clothes and hands.
User avatar
zafiro301
Капетан на B747
Капетан на  B747
Posts: 1170
Joined: 13 Mar 2007, 20:50
Contact:

Re: Каде е најдобро да се стажира за авиомеханичар?

Post by zafiro301 »

Licno poznavam 10tina lugje vraboteni vo Lufthansa Technik sto RABOTAT kako mehanicari i NEMAAT licenca! Lufthansa gi vraboti i im plati obuka. Za eden od niv znam sigurno deka raboti po konstrukcija (structure), drug na staen trap, tret vo composite shop. Nitu eden od niv nema ideno da polaga ispiti vo bilo kakva drzavna institucija, a golem del od niv nemaa prethodno rabotno iskustvo ili staz vo avijacija.
Aerospace engineers build weapons, civil engineers build targets!
User avatar
IgorMKD
Астронаут
Астронаут
Posts: 15402
Joined: 23 Nov 2006, 14:06
Location: Автокоманда, Скопје
Contact:

Re: Каде е најдобро да се стажира за авиомеханичар?

Post by IgorMKD »

Зафирче, затупените германски воздухопловни власти толерираат све и свашта :D Кои непрофесионалци и аматери :D
"Dodju tako ponekad vremena, kada pamet zacuti, budala progovori, a fukara se obogati" - Ivo Andrić
brynner

Re: Каде е најдобро да се стажира за авиомеханичар?

Post by brynner »

zafiro301 wrote:Licno poznavam 10tina lugje vraboteni vo Lufthansa Technik sto RABOTAT kako mehanicari i NEMAAT licenca! Lufthansa gi vraboti i im plati obuka. Za eden od niv znam sigurno deka raboti po konstrukcija (structure), drug na staen trap, tret vo composite shop. Nitu eden od niv nema ideno da polaga ispiti vo bilo kakva drzavna institucija, a golem del od niv nemaa prethodno rabotno iskustvo ili staz vo avijacija.
Само како пример, прашувам:
  • - Дали некој од тие 10мина става се води како одговорно лице - не "responsible", туку "accountable" - во ЛТ?

    - Става ли било кој од нив параф на било каква потврда врз чија основа ЛТ издава сертификат за квалитетот на извршените работи, или претходно некој со лиценца треба да потврди дека овој доследно си ја завршил работата?

    - Кога се става/враќа во употреба одреден дел, систем или цело летало - кој е гарантот за исправноста: лиценцираниот или нелиценцираниот?

    - Кога се бара одговорен за пропуст, кого му удираат „ушки“ - на лиценцираниот или на нелиценцираниот?

    - Воопшто - како ќе лиценцираш Maintenance Organization ако немаш доволно лиценциран персонал? А тоа те чека ако не правиш разлика меѓу едните и другите...
За ОВА збориме „пред кооперација“ деновиве. ВАКА правиме разлика меѓу чирак, калфа и мајстор.

Свака част и на искуството и на препораките, дај Боже да имаме што повеќе вистински компетентни и стручни членови. Арно ама, и овде има правила - секој што на онаков бахат потценувачки начин („вие појма немате, чекај јас да ви кажам...“) дебитирал на Форумов секогаш на ист начин бил пречекан.

Исто како и во невиртуелната живеачка.
brynner

Re: Каде е најдобро да се стажира за авиомеханичар?

Post by brynner »

И, ај да не ја теретиме темава со „мерење лични атрибути“ - самата веќе си има и цел, и подлога, а богами и интересенти. Нека тера во вистински правец.
User avatar
ing. Velche Antevski
Падобранец
Падобранец
Posts: 20
Joined: 14 Mar 2007, 21:58
Location: Sofija, Skopje
Contact:

Re: Каде е најдобро да се стажира за авиомеханичар?

Post by ing. Velche Antevski »

@Falcon :So mali zabeleshki sto mozat i da se prenebregnat vo osnova soglasen sum so tvojov post. Dobro si me razbral, deka namerata ne mi beshe zlonamerna i deka celta mi bese i ushte mi e da gi motiviram i da im pomognam na pomladite clenovi na forumov. Loso e ako nie poiskusnite(ako mozeme da se nareceme takvi) na forumov gi pushtime pomladite da pominuvaat po istiot trnliv pat po kojsto veruvam deka i ti si pominal za da stignes tamu kadeshto si iako ne te poznavam. Da imame na um deka naseto obshtestvo e dosta zatvoreno za novi i kvalitetni informacii.
Vo vrska so legalniot prestoj i rabota vo stranstvo pa i zemjite na EU ne koshata nishto covek da proba. Dokolku ima potencijal i kvalitet vo kandidatot ne e ama bash nikakov problem za kompanijata da pusti edno pismo do ministerstvoto sto se zanimava so imigracija za odobruvanje na privremen ili postojan prestoj. Sosem normalna rabota bar vo avijacijata da sretnesh lugje od cel svet tamu kade shto rabotish.
Vo vrska so rabotenjero bez licenza: Mnogu jasno deka toa lice ke raboti na pocetok pod nadzor na licenziran personal ili instruktor. Kako inace ke nauci kako treba a kako ne treba da se raboti? No toa e pocetokot. Sekoj e necij ucenik. Mnogu e vazno liceto iako se vodi kako personal bez licenza da si dobiva redovna plata. Na krajot na kraistata najcesto ucenicite ja vrshat celata rabota a stanuvaat i podobri i od ucitelite. Losha praktika kaj nas beshe (siguren sum deka si zapoznat) ponuda od tipot na : "Ke rabotis/stazirash kako mehanichar 3-4 godini pa posle ke vidime dali ke te primime na rabota". Prosto necovecki odnos kojshto e dozvolen od katastrofalnata ekonomska sostojba vo Makedonija. Sekoja aviokompanija/aviotehnichka baza shto misli seriozno da raboti treba da investira vo mladi kadri. Ne postoi aviokompanija/aviotehnichka baza za kojasto 500-600 evra pocetna plata za nesertificiran personal e nekakov seriozen rashod.
"Можеби воздухопловната регулатива на ЕУ има пропусти, но на полето на лиценцирањето на персоналот за техничко одржување на воздухиопловите, не се големи" - Tocno ovaa regulativa ima najmnogu golemi propusti. So segashnoto tempo so koe raboti Evropskata komisija i Evroparlamentot najkasno do juni slednata godina (a se ocekuva vo najdobar sluchaj do Nova Godina ama tesko deka ke stane) Part 66 da vovede vo prva raka osven postoeckite kategorii na licenzi A1,A2,A3,A4,B1.1,B1.2,B1.3,B1.4 i C i nova kategorija B3; Korekcii na ucebnite programi i za Basic i za Type training. Ne znam kolku si se zanimaval so Reg 2042 ama na dosta mesta se izmesani babi so zabi a na evropejcite im bea potrebni 8 godini vreme i stotici napraveni statistiki za da se reshat da prevzemat nesto po toa prashanje. A tuka se prisutni i dosta stranicni vlijanija. Toj shto plakja ja naracuva muzikata. Mislam deka ke se setish za shto stanuva zbor :)
"За мене лично, авио-механичар е човек кој има дозвола и кој може да се јави во улогата на носител на одговорноста дека мојот авион е исправен" - tuka so tebe imame lingvistichno razminuvanje i nedorazbiranje. Za mene avio-mehanichar e lice sto raboti na tehnicshka poddrshka na vozduhoplovnoto sredstvo bez razlika dali ima ili nema licenza. Vo mojot rechnik nositel na odgovornosta za ispravnost na VS e "certifying staff" ili "personal za sertificiranje". Da imame vo predvid deka ne sekoe lice nositel na licenza za tehnichka poddrshka moze da sertificira "release to service".
Po prashanjeto za pravilnikot star (na SFRJ kaj nas vo sila do skoro) i "noviot" ima tolku mnogu shto da se diskutira no i shto bi bila polzata od toa. Teshko mi e da si razjasnam Makedonskoto CAA shto pravelo 20 godini? JAA se sozdava 1991. Imaa 18 godini vreme vo koe ne se uspea da gi implementiraat JAR-ovite vo celost.Od denot na stapuvanje na nezavisna Republika Makedonija vo OON i ICAO ne se uspea da se napravi kakvo takvo "mutual recognition" na starite licenzi barem so zemjite shto ne' imaat priznato i seushte rabotat po standardite na ICAO i so koi imame sepak nekakvi diplomatski odnosi. Bash me interesira kolku decenii ke bidat potrebni za veke "stapeniot vo sila" nov pravilnik da se implementira....losho mi stanuva koga znam deka osnovata na toj pravilnik od donesuvanjeto do deneska veke ima pretrpeno nekolku promeni i doprva seriozno ke se promenuva. Vo ovoj dinamichen svet mi se chini deka sme mnogu inertni.
Podobro e da si na zemjata i da zalis sto ne si na neboto, odkolku da si na neboto i da zalis sto ne si na zemjata. :)
User avatar
ing. Velche Antevski
Падобранец
Падобранец
Posts: 20
Joined: 14 Mar 2007, 21:58
Location: Sofija, Skopje
Contact:

Re: Каде е најдобро да се стажира за авиомеханичар?

Post by ing. Velche Antevski »

IgorMKD wrote:Зафирче, затупените германски воздухопловни власти толерираат све и свашта :D Кои непрофесионалци и аматери :D
Sekoj den se povekje i povekje se uveruvam deka vsushnost ne kje da se zatupeni. LTSF e ubav primer za implementiranje na "dobrite maintenance praktiki". I neshto mnogu vazno lugjeto imaat dolgorochen plan za razvoj.
Podobro e da si na zemjata i da zalis sto ne si na neboto, odkolku da si na neboto i da zalis sto ne si na zemjata. :)
User avatar
ing. Velche Antevski
Падобранец
Падобранец
Posts: 20
Joined: 14 Mar 2007, 21:58
Location: Sofija, Skopje
Contact:

Re: Каде е најдобро да се стажира за авиомеханичар?

Post by ing. Velche Antevski »

brynner wrote:
zafiro301 wrote:Licno poznavam 10tina lugje vraboteni vo Lufthansa Technik sto RABOTAT kako mehanicari i NEMAAT licenca! Lufthansa gi vraboti i im plati obuka. Za eden od niv znam sigurno deka raboti po konstrukcija (structure), drug na staen trap, tret vo composite shop. Nitu eden od niv nema ideno da polaga ispiti vo bilo kakva drzavna institucija, a golem del od niv nemaa prethodno rabotno iskustvo ili staz vo avijacija.
Само како пример, прашувам:
  • - Дали некој од тие 10мина става се води како одговорно лице - не "responsible", туку "accountable" - во ЛТ?

    - Става ли било кој од нив параф на било каква потврда врз чија основа ЛТ издава сертификат за квалитетот на извршените работи, или претходно некој со лиценца треба да потврди дека овој доследно си ја завршил работата?

    - Кога се става/враќа во употреба одреден дел, систем или цело летало - кој е гарантот за исправноста: лиценцираниот или нелиценцираниот?

    - Кога се бара одговорен за пропуст, кого му удираат „ушки“ - на лиценцираниот или на нелиценцираниот?

    - Воопшто - како ќе лиценцираш Maintenance Organization ако немаш доволно лиценциран персонал? А тоа те чека ако не правиш разлика меѓу едните и другите...
За ОВА збориме „пред кооперација“ деновиве. ВАКА правиме разлика меѓу чирак, калфа и мајстор.

Свака част и на искуството и на препораките, дај Боже да имаме што повеќе вистински компетентни и стручни членови. Арно ама, и овде има правила - секој што на онаков бахат потценувачки начин („вие појма немате, чекај јас да ви кажам...“) дебитирал на Форумов секогаш на ист начин бил пречекан.

Исто како и во невиртуелната живеачка.
Za prvoto prashanje verojatno stanuva zbor za momcite i devojkata od Makedonija :) Da, odgovorni se vo ramkite na firmeniot "appruval". Mladi se i neka da im dademe ushte 6-7 meseca vreme za da poletaat.
Prashanjeto broj dva ima prost odgovor no ima status na firmena tajna zatoa go preskoknuvame.( vo soglasnost so zakonot e bez gajle)
Prashanje broj tri: za ispravnosta na delot odgovara organizacijata sto go proizvela ili izvrshila "overhaul". Ako mislish na pravilnata montazha na delot togash odgovoren e "certifying staff"-ot. Za cel sistem e povtorno "certifying staff". Za celoto letalo povtorno e "certifying staff". Vo trite sluchai razlichni se kategoriite na licenzite zavisno tipot na vozduhoplovno sredstvo, zavisno "check"-ot i zavisno opisot na Part 145 organizacijata.
Prashanje broj 4: Za da se sprecat propusti i greshki se sozdava aviaciona kultura preku favoriziranje i primena na t.n "dobri maintenance praktiki", lugeto soodvetno se obucuvaat i periodichno treninzite se povtoruvaat. Annex 13, Part M, Part 145, Reg.216 i.t.n .... dovolno se jasni vo vrska so propustite. Na Evropsko i svetsko nivo se sozdava sistem za sveduvanje na propustite do minimum. Imam videno kako se raboti vo desetina hangari vo reonov okolu nasava zemja i soodvetno imam videno i propusti no nemam videno na nekoj da mu mavaat "ushki". Timskata rabota se osnova na vzaemno pocituvanje, sorabotka i transver na znaenje i iskustva. Toa so "ushkite" e losho, mnogu losho. Bash me interesira kade go imash videno i po koj pravilnik e rezresheno na nekoj da se mavaat "ushki"??? Nekako zborov mi zvuchi nevkusno i seljachki pa predlagam vo ponatamoshnata komunikacija komunikacija mesto "mavanje ushki" da go koristime poimot "sankcioniranje" ili "snosenje na odgovornost".... predlozete i vie neshto. :)
Prashanje broj 5: Koj spomnal do sega deka vo taa maint. organizacija nema dovolno licenziran presonal i "certifying staff"??? Normalno e deka ima dovolno poiskusni. Vaznoto i vo vrska so temava e toa shto se dava moznost i na pomladite profesionalno da se razvivaat.... i da poletaat ;)
Podobro e da si na zemjata i da zalis sto ne si na neboto, odkolku da si na neboto i da zalis sto ne si na zemjata. :)
User avatar
ing. Velche Antevski
Падобранец
Падобранец
Posts: 20
Joined: 14 Mar 2007, 21:58
Location: Sofija, Skopje
Contact:

Re: Каде е најдобро да се стажира за авиомеханичар?

Post by ing. Velche Antevski »

brynner wrote:И, ај да не ја теретиме темава со „мерење лични атрибути“ - самата веќе си има и цел, и подлога, а богами и интересенти. Нека тера во вистински правец.
Temava ima pobudeno interes od prosta pricina sto vo "teshkite maintenance operacii" (pa i vo lesnite)se involvirani mnogu povekje lugje otkolku vo letatelnata eksplatacija. Edna evropska statistika veli deka za da se izvrshi eden "D-check" na avion klasa B737 ili A320 za eden mesec pod uslovi da se raboti na 8 chasov raboten den (znaci bez "overtime") i 5 dnevna rabotna sedmica e potreben personal od 175 lica. Ako go sogledame socioloshkiot aspekt so toa se osigureni sredstva za 175 semejstva.
Podobro e da si na zemjata i da zalis sto ne si na neboto, odkolku da si na neboto i da zalis sto ne si na zemjata. :)
brynner

Re: Каде е најдобро да се стажира за авиомеханичар?

Post by brynner »

:lol: Прашањата ми беа реторски и сами по себе даваа одговор, ама нејсе.
ing. Velche Antevski wrote:... Za da se sprecat propusti i greshki se sozdava aviaciona kultura preku favoriziranje i primena na t.n "dobri maintenance praktiki"... Timskata rabota se osnova na vzaemno pocituvanje, sorabotka i transver na znaenje i iskustva...
Таму каде што е дефиниран индивидуален труд, се оценува индивидуалниот придонес, па се сноси и индивидуална одговорност. А основа за здрава тимска работа и одржување на почитта, соработката и континуитетот на трансферот на знаење е тогаш кога треба поединецот да преземе одговорност за своите постапки. Верувам дека, меѓу другото, и за ваква "good maintenance practice" зборуваш, нели?
ing. Velche Antevski wrote:... Nekako zborov mi zvuchi nevkusno i seljachki pa predlagam vo ponatamoshnata komunikacija komunikacija mesto "mavanje ushki" da go koristime poimot "sankcioniranje" ili "snosenje na odgovornost".... predlozete i vie neshto...
:lol: Се‘ додека се фаќаш за збор и се правиш паметњакович, ми се чини со тебе ќе дискутираат само оние на кои можеш да им бидеш од корист. Покрај тоа, откако модераторот доследно ти ги искорегира вулгаризмите, баш и немаш некој сурат да оценуваш дали е некој збор „невкусен“ или „сељачки“.

Од мене последно - спушти се на земја и примени некоја "good communication practice" за да можеш почитта, која zafiro301 вели дека ја заслужуваш, навистина да ја заслужиш.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests