Неколку прашања во врска со авиоинженерство
- Spyro
- Падобранец
- Posts: 5
- Joined: 09 Mar 2010, 02:53
- Contact:
Неколку прашања во врска со авиоинженерство
Vaka, prvo da razjasnime nekoj stvari za da ne dojde do zabuna. Jas sum 3ta godina na mashinski fakultet vo Skopje sto bi znachelo zdravje boze dogodina kje stanam diplomiran mashinski inziner. Mene me interesira dali postoi nekoja doobuka ili dali fakultetot sam po sebe me kfalifikuva da rabotam kako avioinziner. Isto ako nekoj e avioinziner (znachi so fakultet, ne mehanichar) ili poznava takov kolku e poisplatliva taa rabota vo makedonija od drugive granki na inzinerstvovo.
За опциите на МФС ќе си провериш таму. Ионака си „тамошен“.
Можностите во МК зависат од обемот на авиосообраќајот, бројот на активни авиокомпании, особено домашни... Гледаш накое дереџе сме, па сеа ти направи си есап
За академска доквалификација провери си на факултетите во регионов. Белград има и на Машински и на Сообраќаен - кај првиот е повеќе насочено кон механиката, кај вториот кон експлоатационото планирање, ама врз основа на механиката и операциите. Технички универзитет Софија едуцира "Aviation Engineers", а порано беше овластен дури да издава и професионални лиценци за директно вработување во индустрија. Дали нешто се променило во меѓувреме, не знам. Најдобро провери си.
Иначе, ако навистина сакаш ова да го работиш, почни навикнувај се на сознанието дека најверојатно ќе мора да ја напуштиш државава - и за доквалификација и за работење/живеење...
Можностите во МК зависат од обемот на авиосообраќајот, бројот на активни авиокомпании, особено домашни... Гледаш накое дереџе сме, па сеа ти направи си есап
За академска доквалификација провери си на факултетите во регионов. Белград има и на Машински и на Сообраќаен - кај првиот е повеќе насочено кон механиката, кај вториот кон експлоатационото планирање, ама врз основа на механиката и операциите. Технички универзитет Софија едуцира "Aviation Engineers", а порано беше овластен дури да издава и професионални лиценци за директно вработување во индустрија. Дали нешто се променило во меѓувреме, не знам. Најдобро провери си.
Иначе, ако навистина сакаш ова да го работиш, почни навикнувај се на сознанието дека најверојатно ќе мора да ја напуштиш државава - и за доквалификација и за работење/живеење...
- Skopjeair
- H.M. MURDOCK
- Posts: 3197
- Joined: 12 Oct 2006, 10:23
- Contact:
Re: Неколку прашања во врска со авиоинженерство
Истата комбинација јас сакав да ја направам. Најдобро е да одиш на пост дипломски студии во Хрватска. Таму имаат воздухопловно машинство и е многу добар факултетот.Spyro wrote:Vaka, prvo da razjasnime nekoj stvari za da ne dojde do zabuna. Jas sum 3ta godina na mashinski fakultet vo Skopje sto bi znachelo zdravje boze dogodina kje stanam diplomiran mashinski inziner. Mene me interesira dali postoi nekoja doobuka ili dali fakultetot sam po sebe me kfalifikuva da rabotam kako avioinziner. Isto ako nekoj e avioinziner (znachi so fakultet, ne mehanichar) ili poznava takov kolku e poisplatliva taa rabota vo makedonija od drugive granki na inzinerstvovo.
Re: Неколку прашања во врска со авиоинженерство
Еј, да, нив ги заборавив. Fakultet prometnih znanosti има два различни постдипломски програми за секоја насока: стручни и академски.Skopjeair wrote:... Најдобро е да одиш на пост дипломски студии во Хрватска. Таму имаат воздухопловно машинство и е многу добар факултетот.
Ти, Spyro, ги бараш стручните.
- Falcon
- Капетан на B747
- Posts: 826
- Joined: 06 Mar 2008, 19:59
- Location: Macedonia
- Contact:
Поделбата на воздухопловно-техничкиот персонал на механичари и инженери е застарена работа. Како што веќе на форумов имаме дискутирано, од 01.10.2009 година во Македонија на сила е фамозниот JAR-66, односно Дел 66 на ЕАЅА, во кој нема авио-механичари и авио-инженери.
Значи Spyro, ти кога ќе дипломираш ќе си бидеш машински инженер и на тоа треба да бидеш горд. Е сега, ако сакаш како таков да влезеш во делокругот на авијацијата наречен техничко одржување на воздухопловите, тогаш факултетот сам по себе не ти е доволен, туку ти е неопходна теоретска дообука и пракса.
Имај во предвид дека одржувањето на воздухопловите е регулирана дејност и за да работиш во тој дел на авијацијата потребно е да имаш дозвола (лиценца). А каква дозвола ќе имаш зависи од тоа што сакаш да работиш и колку си спремен да инвестираш (во смисла на време, труд и пари) во дозволата. Повеќето инженери се стремат кон дозвола од Ц категорија затоа што имателите на таквите дозволи работат во овластени организации за базно одржување на воздухоплови (Heavy Maintenance), и со право чувствуваат дека само во такви услови и со таков степен на одговорност еден дипломиран инженер може да се реализира на струката. Но, услов да се добие таква дозвола по академски пат е универзитетска диплома во техничка дисциплина (значи, машински факултет е ОК) и 3 години работно искуство во „опкружување каде што се врши одржување на авиони, со репрезентативен избор на работни задачи директно поврзани со одржувањето на воздухоплови и 6 месеци на набљудување на задачи од базното одржување“!
Па, ти види си... Ако овие објаснувања не ти се од корист, повели прашувај и понатаму.
Значи Spyro, ти кога ќе дипломираш ќе си бидеш машински инженер и на тоа треба да бидеш горд. Е сега, ако сакаш како таков да влезеш во делокругот на авијацијата наречен техничко одржување на воздухопловите, тогаш факултетот сам по себе не ти е доволен, туку ти е неопходна теоретска дообука и пракса.
Имај во предвид дека одржувањето на воздухопловите е регулирана дејност и за да работиш во тој дел на авијацијата потребно е да имаш дозвола (лиценца). А каква дозвола ќе имаш зависи од тоа што сакаш да работиш и колку си спремен да инвестираш (во смисла на време, труд и пари) во дозволата. Повеќето инженери се стремат кон дозвола од Ц категорија затоа што имателите на таквите дозволи работат во овластени организации за базно одржување на воздухоплови (Heavy Maintenance), и со право чувствуваат дека само во такви услови и со таков степен на одговорност еден дипломиран инженер може да се реализира на струката. Но, услов да се добие таква дозвола по академски пат е универзитетска диплома во техничка дисциплина (значи, машински факултет е ОК) и 3 години работно искуство во „опкружување каде што се врши одржување на авиони, со репрезентативен избор на работни задачи директно поврзани со одржувањето на воздухоплови и 6 месеци на набљудување на задачи од базното одржување“!
Па, ти види си... Ако овие објаснувања не ти се од корист, повели прашувај и понатаму.
- Spyro
- Падобранец
- Posts: 5
- Joined: 09 Mar 2010, 02:53
- Contact:
- zafiro301
- Капетан на B747
- Posts: 1170
- Joined: 13 Mar 2007, 20:50
- Contact:
Zavisi sto sakas da rabotis, maintenance ili nesto pokreativno Mozes da zapises magistratura nekade na strana ako imas dobar uspeh na univerzitetot, imas ucestvuvano vo naucno-istrazuvacka rabota, nagradi od nadprevari i sl. Baraj stipendii na internet ili cepaj direktno ako imas finansiski uslovi.
Aerospace engineers build weapons, civil engineers build targets!
- ing. Velche Antevski
- Падобранец
- Posts: 20
- Joined: 14 Mar 2007, 21:58
- Location: Sofija, Skopje
- Contact:
Re: Неколку прашања во врска со авиоинженерство
Aj iskontaktiraj me na "private message" .Spyro wrote:Vaka, prvo da razjasnime nekoj stvari za da ne dojde do zabuna. Jas sum 3ta godina na mashinski fakultet vo Skopje sto bi znachelo zdravje boze dogodina kje stanam diplomiran mashinski inziner. Mene me interesira dali postoi nekoja doobuka ili dali fakultetot sam po sebe me kfalifikuva da rabotam kako avioinziner. Isto ako nekoj e avioinziner (znachi so fakultet, ne mehanichar) ili poznava takov kolku e poisplatliva taa rabota vo makedonija od drugive granki na inzinerstvovo.
Podobro e da si na zemjata i da zalis sto ne si na neboto, odkolku da si na neboto i da zalis sto ne si na zemjata. :)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests